Förstår inte

Något jag inte förstår de är hur man INTE kan visa kärlek eller omtanke i en familj! Visst de kan finnas undantag så som riktig dålig relation mellan föräldrar och barn, alkoholism, droger, misshandel m.m. Men som förälder till sitt barn försöker man inte göra allt för sitt/sina barn då? Och när man får barnbarn tänker man inte till en extra gång då?
Därför jag tänker och tycker såhär är för jag har växt upp med min mamma och syskon fullt med kärlek! Och att Aurora får växa upp med den kärleken gör mig glad. Jag känner alltid att dom finns för mig även om vi bråkar ibland och de är en underbar känsla! Och jag finns alltid för dom och älskar dom så oerhört mycket. Jag skulle göra allt för dom! Varje kväll pratar jag med mamma och vi avslutar alltid, Puss och kram sov gott Jag älskar dig! Och jag säger de varje natt till Aurora! Dom orden kan man aldrig säga för mycket till sina föräldrar och barn!!! Relationen till pappa har inte varit den bästa men den blir bättre för var dag som går och jag ser att han försöker mot oss syskon och barnbarn. Jag älskar han, även om jag inte säger de ofta.
Jag vet att alla inte har de här i sina familjer och när jag hör hur vissa kan vara mår jag så jävla dåligt särskilt när de är någon som står mig nära.
De kan vara att familjen på mammans sida har jätte bra relationer och på pappans sida har skit dåliga (eller vice versa) och man ser hur dåligt dom behandlar sitt barn eller barnbarn! Alla förtjänar att känna sig älskad och känna att de finns någon som bryr sig om en, speciellt ett barn och mest av sina föräldrar tycker jag! De finns dom som gör de mest av sin mormor, morfar, farmor, farfar, mostrar, farbror ja ni fattar och de är bra men då undrar jag Var är föräldrarna/förälder?! De är väl dom som ska finnas. De är dom som valt att skaffa barn! Kan man inte ge kärlek ska man inte skaffa barn! De är de ett barn behöver, kärlek, en trygghet, någon som bryr sig!
Alla tycker olika och de här är vad jag tycker!
Man kan visa kärlek på många olika sätt.
Att känna sig älskad och få höra de är betyder mycket!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0