Körkortet

Idag tog jag och syster Marielle körkortet!! Efter 3 veckors intensivkurs är de äntligen över. Är så glad och "lättad" just nu! Jag var ganska nervös innan teoriprovet men efter vi klarat de så kändes allt lugnt men sen när jag skulle ha uppkörning kom nervositeten tillbaka för jag visste att M hade klarat den och kände lite press. När jag hade parkerat efter körningen så frågade uppkörnings gubben med väldigt nerstämd röst om hur jag tyckte att de hade gått? Jag med gråten i halsen sa åt han att bara säga om jag klarat de eller inte och då sa han att jag klarat de! Började nästan gråta då av lättnaden som kom, trodde jag hade kuggat eftersom han lät som att något hemskt hade hänt. :P Äntligen har jag körkortet med hjälp av min fina! :D De hände ju nån sak när jag övningskörde andra veckan. Jag blev påkörd av en bil så att vänster framhjul gick av. De var inte mitt fel ni som undra. Jag körde på huvudleden efter rondellen från buss stationen mot IP. Jag körde omkring 40. Och då var de en gubbe som körde rakt ut, in i mig/bilen från hemköps hållet (han hade väjningsplikt). Allt gick ju bra med oss inblandade men gubben blev sur, lite uppkäftig mot Markus (körskole ledaren) när han förklarade för gubben att de var han som gjort fel. Men iaf.. den bilen är nu lagad och ute på vägarna igen!:) Rekommenderar verkligen Billsta trafikskola. Bra lärare och bra bilar! Nu ska jag bara ta de lugnt och se på tv. Aurora sover. Tack för alla Grattis jag fått!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0