Sätta gränser

I söndags kom Kassi hit och var med oss hela dagen. Hon är verkligen jätte bra med Aurora. Hon leker med henne hela tiden och A tycker om henne. Sen på kvällen kom Ida förbi och sa hejdå.

Idag så hade vi just ätit fika och A ville ha lite lella så de fick hon. Efter hon druckit halva så spyr hon rakt ut. Första gången hon spytt så där. (innan var de som bebisar spyr) Tror hon fått magsjuka. Hennes kusiner och en moster har/haft de. Hon är också dålig i magen. Men humöret hennes är på topp och leker som bara den.
Just nu är de den där perioden när jag måste sätta gränser. Förut var de inte såhär men nu är de annorlunda. Som när hon har sett när vi tagit något ur skafferiet och då vet hon vart de är och går dit, öppnar, försöker nå de själv och när de inte går, så skriker hon på mig. Att jag ska ta ner de och ge henne de. Idag var de russin. Men jag tyckte inte hon skulle äta de för hon är ju så pass dålig i magen redan. Jag säger nej, hon fortsätter skrika. Så håller de på ett tag. Försöker förklara(hon förstår väldigt mycket), distrahera henne med annat, ta bort henne därifrån men hon går tillbaka. De är jobbigt om de pågår länge men de är bara att vara hård och hålla de där nejet som så lätt kan bli okej då! Annars bestämmer hon ju över mig och så kan de ju inte vara. ;P som sagt kan bli mycket skrik och grin = jobbigt, men tillslut ger hon ju upp och då är hon som vanligt, världens underbaraste unge!!!!

Själv så har man blivit förkyld. Men har hållt igång idag ändå. :P Tvättat, möblerat om, lagat mat som blev soppa, diskat. Å va duktig jag är. Hehe...
Aja... Skit väder är de också. Hoppas de blir bättre snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0